pondelok 6. júla 2015

London☺

All pics are mine/Všetky fotky sú moje

Ahoj.
Ako môžete, alebo skôr nemôžete vedieť. Áno bola som v Londýne, a tak som sa rozhodla že Vám to zhrniem a poviem že čo sa tam ako má. :-)


Takže do Londýna som išla cez program Erasmus+ s tým že som tam išla na 2 týždne. 
Bolo to niečo naozaj neskutočné a určite by som tam išla znova, znova a znova. Tam sme leteli v skorých ranných hodinách 6:45 s tým že na letisku máte byť o 2 hodiny skôr. Hneď ako sme pristáli tam na nás čakal (no skôr my sme čakali) chalan ktorý nás mal takým malým autobusom zaniesť do ADC Collage.



Tam nám dali OYSTER kartičky (to sú kartičky na metro, nadzemky, vlaky, autobusy a aj rýchliky)






Takže bývala som v severnom Londýne v časti Harrow and Wealdstone. V tej časti bývala prevažná väčšina Indov. 





V ich domácnosti som bola ubytovaná aj ja. 
Moja "nová" matka sa volala Anita, "otec" Manoji a mali dve dcéry Alisha (18), Shana (14). 







Anita varila naozaj úžasne a tým že bola vegetariánka tak mi všetky jedlá padli za obeť :3 Nebudem sem pridávať všetky fotky čo sme tam papali a preto si ich môžete ísť pozrieť sem








Vo voľno čase som navštívila rôzne pamiatky napríklad ako je Greenwich, London eye, Big Ben, Towen, Camden town a podobne. Fotky z každého miesta si môžete pozrieť TU




Často kladené otázky sú ako, čo sa ti tam páčilo najviac? 
Dorozumela si sa?
 A naozaj to tam je lacnejšie? 
A vedela si cestovať metrom?

Tak najviac sa mi tam páčilo asi tá rozlišnosť tích ľudí, vlastne že každý mal nejaký ten svoj štýl a každému to bolo jedno. Proste tu si vezmete obrovskú kvetovú čelenku na hlavu a hneď fotečky na FB "pozrite čo tá p*ča mala na hlave" alebo proste hoci aký módny výstrelok a hneď to každý komentuje a má blbé narážky. A tam to berú úplne v pohode. Proste to je taká vyspelá krajina než tu na Slovensku. My sme tu taký aj by som povedala zastaraný. 

Dorozumieť som sa jednoznačne dorozumela. Ale napríklad by vôbec nevadilo keby toho viete menej po anglicky. Tam ako všetci blabotajú tam sa to na vás všetko tak nalepí. Aj teraz ako som doma tak mám stále nutkanie odpovedať anglicky alebo všetko čo poviem, tak rozmýšľam ako by som to povedala po anglicky. Alebo aj rôzne slovíčka čo ma nenapadnú po slovensky tak po anglicky hneď šupom. :-)

No lacnejšie to tam je ako kde. Napríklad vezmime si PRIMARK. Je to tam lacné. Ale napríklad ja také ceny ako oni mali tam väčšinou vychytám aj v slovenských obchodoch.. Ako je to tam lacnejšie ale na tie ich platy čo majú tam. ale napríklad ja som si tam pokupovala dosť vecí, tak sa nesťažujem. Fakt tam je všemožný výber. Ale zasa ide o to v ktorom Primarku ste. V Harrow and Wealdstone mali malý výber. Ale zasa na porovnanie vo Wembly mali úplne obrovský, strašne veľa tam toho mali že ste nevedeli kde sa máte začať hrabať vo veciach. Jediné čo by som vytkla sú kabínky. Tam som v rade čakala minimálne 10 minút. :-D

A či som vedela cestovať metrom? Takto, metrom cestovať nie je ťažké len je treba vedieť že kadiaľ máte ísť. ale hlavné je pozerať sa že kde idete lebo napríklad ja som do práce chodila zo stanice London Euston kde som išla na metro Northern. Tam som musela hľadať čiernu čiaročku lebo v metrovej mapke je vyznačená trasa čiernou. Keď som sa tam dostala musela psom pozerať na ktorý smer  si na Morden, Edgware, Mill Hill East alebo High Barnet. Ja som chodila na High Barnet alebo Mill Hill East pretože tá linka sa rozdelovala až o dve stanice ďalej takže mi metro išla kadé 2 minúty a večer každých 5 :-)

Inak v tých staniciach bolo také dusno a taký smrad že keď vystupovali ľudia  a zavrela som oči doslova , vážne naozaj nesrandujem som sa cítila ako v konskej stajni. 

To by bolo všetko ak by ste sa chceli opýtať na niečo čo som nespomenula alebo by vás napadlo, tak kľudne. :-)
Ahoj :--)

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára